Weet je wat ik overduidelijk heb gemist in de jaren dat ik voor verschillende werkgevers heb gewerkt? Dat de medewerkers geen compliment ontvingen voor hetgeen uitstekend ging of boven verwachting verliep.
Al liep je harder dan nodig of deed je zelfs wat extra’s. Je hoorde het nooit. Spreek regelmatig met je medewerkers en niet alleen als er iets fout gaat. Waardeer je medewerkers en deel dit met ze.
Iedereen heeft wel eens een schouderklopje nodig om de waardering van een ander te voelen. Dit werkt gegarandeerd motiverend. De mensen in het veld zijn belangrijker dan veel ondernemers denken. Eigenlijk weten deze ondernemers dit wel, alleen zij vergeten het na een tijd.
Als jij een bedrijf hebt waar voor volgens jou de kwaliteit van jouw diensten of producten hoog in het vaandel staan, vergeet dan je medewerkers niet. Zij zijn de startkabels voor de kwaliteit binnen je onderneming. Onderzoek wees onlangs nog uit dat ongemotiveerd of ontevreden personeel, de kwaliteit binnen je onderneming afbreekt.
Dat wil je toch niet? Het is toch een kleine moeite om je waardering te uitten voor hun inzet? Wees even eerlijk, jij wordt er toch ook vrolijk van als een klant z’n volle tevredenheid over je bedrijf uitspreekt?
Op naar succes!
Ik hoor graag van jullie wat jullie vinden van dit standpunt! Reageer onder dit artikel en geef jouw mening.
Heel herkenbaar Maikel. Ik denk dat de gemiddelde werknemer dit zo ervaart. Mooi dat je er over schrijft en het aankaart!
Vezemer
Mooi artikel, kort en krachtig… En ik ben het er volledig mee eens.
We zijn bij Hoogdesign echt fan van de “positieve mindset” en daar horen complimenten ook bij. We merken echt dat het team daardoor met veel plezier iedere dag naar kantoor komt om weer naar de volgende doelen te werken.
Fabian